تکنولوژی های روز

انواع تکنولوژی های روز در زمینه برق و الکترونیک

تکنولوژی های روز

انواع تکنولوژی های روز در زمینه برق و الکترونیک

انواع تکنولوژی های روز در زمینه برق و الکترونیک ، برق اضطراری و گدجت های وایرلس و دوربین های بیسیم

پیوندها

آخرین مطالب

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

دوربین های مداربسته بیسیم هر ساله رکورد بیشترین فروش در میان دوربین های مداربسته در جهان را می شکنند و هر ساله شاهد بالاتر رفتن کیفیت این قبیل دوربین ها که شاید اولین بار فقط بعنوان دوربین کودک کاربرد داشت هستیم . از میان برند های برتری که دوربین های بیسیم را تولید می کنند می توان این شرکت ها اشاره کرد. 

دوربین وایرلس Arlo

 

دوربین وایرلس Deep Sentinel

 

دوربین وایرلس ماکسیموس

 

 

دوربین Ring Spotlight Cam

 

دوربین وایرلس Wyze

 

منبع ::: https://sricam.ir/best-wireless-cam-2020/

 

H265 یا فرمت فشرده سازی H.265 چیست؟

یکی از مشکلات موجود در ارسال، ضبط و ذخیره‌سازی تصاویر ویدیویی، حجم بالای فایل های ویدیویی می باشد. این اتفاق زمانی که قصد کپی کردن یا ارسال ویدیویی که از توسط موبایل تان از مراسم جشن تولد گرفته اید و قصد ارسال آن در واتس آپ و یا سایر پیامرسان ها  برای دوستان را دارید شما را دچار مشکل کرده در حال حاضر برای ذخیره‌سازی فایل های ویدیویی ، از فرمت‌های ذخیره‌سازی متفاوتی از جمله MPEG4، H.264، H.265 و… استفاده می‌گردد. H265 و یا فرمت فشرده سازی H.265 یکی از زیر مجموعه‌های فرمت MPEG4 و در واقع هم خانواده MP4 است که توسط تیم JCT-VC برای جهانی سازی انواع کد های ویدیویی ابداع گردید.

چرا فرمت H.265 در دوربین های مدارسته کاربرد دارد؟

کدینگ (H265 (HEVC – High Efficiency Video Coding که با نام مستعار X265 نیز شناخته می‌شود، نسل جدید الگوریتم کدگذاری ویدئویی است. این استاندارد فشرده‌سازی در کاهش حجم تصاویر ویدیویی دوربین‌های مداربسته بسیار رایج است و انقلابی عظیم در صنعت پخش ویدیو و دوربین های مداربسته علی الخصوص انواع دوربین های بیسیم  به وجود آورده است.

استاندارد فشرده‌سازی H.265 یک آپگرید بزرگ نسبت به کدینگ پیش از خودش یعنی کدک H264 به حساب می‌آید. دوربین‌های با قابلیت فشرده‌سازی H265 می‌توانند تصاویری با کیفیت بالا را بر روی مموری کارت و یا هارد دیسک ضبط کنند بدون اینکه حجم فایل ها خیلی زیاد باشند در مقایسه با فرمت H.264 حجم ویدیو ها بدون با کیفیت یکسان تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می کند.

فرمت فشرده سازی H.265 - 3

هر ویدئو از تعداد زیادی عکس تشکیل شده که با سرعت پشت سر هم به نمایش در می‌آیند و نمایش پیوسته‌ی آن‌ها حس یکپارچگی ویدئویی را القا می‌کند. به این تصاویر در اصطلاح، فریم گفته می‌شود. استاندارد مرسوم تصویربرداری دوربین‌های دیجیتال ۳۰ فریم بر ثانیه است، اما به هر میزان که تعداد فریم‌ها بالاتر رود، حس پیوستگی بیشتری در تصویر به وجود می‌آید و هر چه تعداد فریم ها کمتر باشند مانند فیلم های قدیمی احساس جدا بودن تصاویر از یکدیگر را خواهید داشت همچنین ویدئوهای با فریم ریت های بالاتر به طور مثال از ۱۲۰ فریم بر ثانیه به بالا می‌توان افکت های اسلوموشن را به وجود آورد.

چطور H.265 حجم فایل ها را کمتر می کند؟

کاری که الگوریتم‌های فشرده‌سازی کدک تصویری HEVC/H.265 و نسخه‌ قدیمی آن یعنی کدک AVC/H.264 انجام می‌دهند، این است که دو فریم متوالی را بررسی می‌کنند تا قسمت‌های کاملاً یکسان بین دو فریم را شناسایی کنند. سپس تنها آن بخشی که در فریم جدید تغییر کرده را حفظ می‌کنند و بخش‌های ثابت مانده از فریم قبلی را به فریم بعدی نیز اختصاص می‌دهند. عملکردی کاملا هوشمندانه که در واقع در عکس هایی که پشت سر هم قرار دارند بجای اینکه هر بار یک عکس کامل را ذخیره کنیم فقط قسمتهایی که تغییر می کنند را ذخیره خواهیم کرد.

با این روش، دیگر نیازی نیست اطلاعات پیکسلی تک تک فریم‌ها حفظ شود، بلکه با انتقال اطلاعات تکراری ثبت شده در فریم قبلی، بخش زیادی از داده‌های سنگین تکراری، نادیده گرفته می‌شوند و در این شیوه به میزان قابل توجهی از حجم ویدئو کاسته می‌شود. با کاهش حجم ویدئو، امکان آپلود و دانلود فایل های ویدئویی راحتتر شده و همچنین امکان ذخیره سازی طولانی مدت، بر روی کارت های حافظه دوربین ها امکان پذیر می شود.

فرمت فشرده سازی H.265 - 2

نرخ BITRATE بیت ریت در دوربین‌های مدار بسته در واقع میزان سرعت تبادل اطلاعات در فایل را مشخص نموده و رابطه مستقیمی با کیفیت تصاویر دارد. مکانیزم فشرده‌سازی H.265 بدین صورت است که با کاهش نرخ BITRATE، حجم تصاویر نیز کاهش می‌یابد، بدون آنکه تغییری در کیفیت رخ دهد.

تفاوت دوربین‌های وای فای SriHome با نمونه های مشابه

اپلیکیشن و سرور اختصاصی srihome

دوربین‌ های وایرلس SriHome برای نمایش تصاویر و انتقال تصویر از اپلیکیشن و سرور اختصاصی Srihome استفاده می کنند که می توانید از google play , app store  و … دانلود و نصب کنید،این اپلیکیشن فقط مخصوص محصولات srihome می باشد.

نمونه های مشابه مختلفی از انواع دوربین بیسیم وای فای در بازار وجود دارد که بدون برند یا اصطلاحا نو نیم No name هستند. ضمن اینکه تولید کننده آنها مشخص نیست از اپلیکیشن های اشتراکی مانند v380 . yoosee و سایر اپلیکیشن های اشتراکی دوربین مداربسته استفاده می کنند این بدین معناست که شرکت تولید کننده دوربین و شرکت تولید کننده و پشتیبانی از نرم افزار یکی نیستند و در واقع تولید کننده دوربین با قرار دادی که با این شرکت های  نرم افزاری منعقد می کنند استفاده از اپلیکیشن را برای محصول خود اجاره می کنند اینکار برای تولید کنندگان محصولات بدون برند این مزیت را دارد که وارد مقوله نرم افزاری نشده و تمرکز کامل خود را فقط بر روی تولید سخت افزار قرار دهند . اما این موضوع برای کاربران مشکلات زیر را به همراه داشته است.  

  • امکان قطع شدن کامل اپلیکیشن و سرور انتقال تصویر ( همانطور که خیلی از نرم افزارهای اشتراکی تاکنون قطع شده اند و بارها اتفاق افتاده است مانند اپلیکیشن HDminicam که انتقال تصویر این اپلیکیشن در اواسط سال 98 بطور کامل قطع شد! ) 
  • دسترسی نداشتن به تولید کننده دوربین در صورت بوجود آمدن مشکلات نرم افزاری بدلیل مشخص نبودن تولید کننده دوربین 
  • سرعت پایین انتقال تصویر بدلیل تعداد بالای دوربین هایی که با استفاده از یک سرور مشترک انتقال تصویر انجام می دهند 
  • قطع و وصل شدن و یا در دسترس نبودن دوربین 
  • هماهنگ نبودن کامل دوربین و اپلیکیشن بدلیل مختلف بودن شرکت های تولید کننده دوربین و نرم افزار  
  • عدم توانایی در ایجاد امکانات جدید نرم افزاری و سخت افزاری توسط تولید کنندگان دوربین 
  • عدم امکان استفاده از تکنولوژی های جدید سخت افزاری در دوربین ها بدلیل اینکه تولید کنندگان باید منتظر آپدیت جدید نرم افزاری برای استفاده از امکانات جدید سخت افزاری باشد 

سرور اشتراکی به این معناست که چند تولید کننده مختلف دوربین برای محصولات تولیدی خود از اپلیکیشن و سرورهای یکسانی استفاده می کنند. اپلیکیشن yoosee ، اپلیکیشن hdminicam ، اپلیکیشن v380  ،  اپلیکیشن icsee  از این جمله هستند.

امنیت بالاتر کاربر در دوربین های Srihome نسبت به دوربین های بدون برند

در انواع مختلف دوربین های sricam , srihome علاوه بر اینکه آی دی دوربین مانند سایر مدل ها اعداد سریالی و پشت سرهم نمی باشد و عدد و حروف رندوم می باشد و پسوردی که برای دوربین می توانید قرار دهید اولین کاربری که به دوربین متصل می‌شود، به عنوان ادمین شناخته شده و سایر کاربران برای دسترسی به دوربین نیاز به اضافه شدن در اپلیکیشن ادمین دارند  در این حالت حتی اگر کسی آی دی و پسورد دوربین را هم داشته باشد باز هم تا زمانی که مدیر در داخل اپلیکیشن خود ای دی فرد را وارد نکند نمی تواند تصویر دوربین را ببیند . همچنین کاربران مهمان دارای دو سطح دسترسی به دوربین هستند که از طرف مدیر تعیین می شود.

در این حالت حتی اگر کسی آی دی و پسورد دوربین را هم داشته باشد باز هم تا زمانی که مدیر در داخل اپلیکیشن خود ای دی فرد را وارد نکند نمی تواند تصویر دوربین را ببیند

سطح دسترسی ویزیتور که فقط در امکان مشاهده تصویر دوربین بصورت آنلاین را دارد و امکان حرکت دادن دوربین  را در انواع دوربین چرخشی ندارد و سطح دسترسی بعدی اوپراتور می باشد که امکان چرخش دوربین و عوض کردن تنظیمات را دارد، اما امکان دسترسی‌های مدیریتی برای این کاربران وجود ندارد.

ظرفیت ذخیره‌سازی طولانی تر

دوربین‌های SriHome از کارت حافظه تا حجم ۱۲۸ گیگابایت پشتیبانی می‌کنند. استاندارد فشرده‌سازی مورد استفاده در دوربین‌های این برند H264 , H265 می‌باشد. که H265 جدید ترین متد فشرده‌سازی تصویر در انواع دوربین می باشد  با وجود ظرفیت ذخیره‌سازی بالا و استفاده از استاندارد H265، کاربران می‌توانند تا 2 ماه با کیفیت Full HD و تا 4 ماه با کیفیت پایین تر تصاویر را ذخیره کنند. سایر دوربین‌ها به دلیل پشتیبانی از کارت حافظه‌های با ظرفیت کمتر و استفاده از استانداردهای قدیمی فشرده سازی تصویر حداکثر یک هفته می‌توانند با کیفیت بالا فیلم ذخیره کنند.

[irp posts=”13175″ name=”فرمت فشرده سازی H.265 چیست ؟”]

قابلیت روشن شدن با استفاده از پاوربانک

دوربین‌های بیسیم SriHome دارای ورودی برق بصورت پورت USB می‌باشند مزیت این مورد این است که امکان اتصال مستقیم دوربین به پاوربانک و هر مدل پورت USB وجود دارد. نمونه‌های مشابه به دلیل دارا نبودن پورت، تنها امکان روشن شدن با برق مستقیم را دارند.

امکان تست نمونه تصویر قبل از خرید دوربین

با توجه به امنیت بالای دوربین‌های SriHome و امکان تعریف کاربران مهمان، این امکان برای مشتریان عزیز فراهم است که پیش از خرید محصول به دوربین موجود در شرکت وصل شده و نمونه تصویر را مشاهده کنند.

راهنمای تست نمونه تصویر دوربین srihome

گارانتی یکساله محصولات

sricam از برندهای شناخته‌شده و یکی از لیدر های جدید ترین تکنولوژی ها در حوزه دوربین‌های وایرلس می‌باشد که محصولات آن در سراسر جهان در حال استفاده بوده این شرکت محصولات خود را با دو برند Sricam , Srihome تولید می کند و دارای یکسال گارانتی می باشد.  

 

ماسک هوشمند UV قادر است ۹۹/۹۹٪ تمام عوامل بیماری زا و آلاینده های موجود در هوا را از بین ببرد

با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا و استفاده روز افزون افراد از ماسک زمانیکه در یک محیط آلوده و یا مشکوک به وجود عوامل بیماری زا از ماسک استفاده می‌کنید، انتظار دارید این عمل حداکثر ایمنی را برای شما فراهم کند. و این همان نتیجه ای است که ماسک‌ هوشمند UV برای شما فراهم می‌کنند. این ماسک با مسدود کردن مسیر تمام آلاینده‌ها و عوامل بیماری زای موجود در هوا دو برابر ماسک‌های معمولی برایتان ایمنی ایجاد می‌کنند. اما این تمام کاری نیست که ماسک UV با استفاده از تکنولوژی قدرتمند استریل  UV-C در جهت محافظت از ریه های شما انجام می‌دهند.


ادامه مطلب :: https://sricam.ir/uv-c-air-purification-mask/

 

ماسک هوشمند uv

به کمک کاور لنز وب کم PrivyCam از مشکلات و ترس های ناشی از هک شدن وب کم‌ ها در امان بمانید این وسیله کوچک که برای حفظ حریم شخصی شما طراحی شده به شما اطمینان می‌دهد که از هک شدن وب کم لپ تاپ و یا کامپیوتر و یا حتی دوربین موبایل تان در امان خواهید بود. می‌توانید این محافظ کوچک را در کمتر از ۵ ثانیه بر روی هر دستگاهی که دارای دوربین است و در مورد حفاظت حریم شخصی آن شک دارید نصب کنید. با ضخامتی باریکتر از یک کارت عابر بانک PrivyCam براحتی نصب می شود و طراحی بسیار شیکی دارد . همچنین این محافظ وب کم از آسیب لنز وب کم نیز محافظت خواهد کرد. با افزایش آمار هک شدن وب کم‌ها در سال های اخیر PrivyCam در واقع راه حلی قابل دسترس با قیمتی مناسب و ظاهری زیبا را برای حفظ امنیت حریم خصوصی آنلاین شما فراهم می‌کند. این وسیله کوچک با روشی بسیار موثر و غیر قابل هک، مساله مهمی چون حریم خصوصی را تحت کنترل تان در می آورد .

 

ادامه مطلب ::: https://sricam.ir/webcam-privacy-protector/

 

کاور لنز وب کم PrivyCam

افزایش تقاضا برای خرید وب کم در سال 2020

امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر از هر زمان دیگری افراد در کشورهای مختلف دور کاری می کنند ، در کلاسهای آنلاین شرکت می کنند و یا با خانواده و فامیل خود از طریق اسکایپ و یا سایر برنامه های ویدیو کنفرانس ارتباط برقرار می کنند دیگر ما این کار را با اعضای فامیل که در شهر یا کشور دیگر هستند انجام نمی دهیم بلکه با اعضای خانواده مان که حتی در چند خیابان آنطرف تر زندگی می کنند بوسیله ویدیو کنفرانس دیدار می کنیم مخصوصا برای ما ایرانی که در زمان دید و بازدید عید دیگر نتوانستیم به همدیگر سر بزنیم در این میان  وب کم ها به شما کمک می کنند که دیدار های آنلاین تان را با کیفیت خوبی بگذار کرده و دوستان و همکارانتان تصاویر شما را واضح ببینند.

حتی اگر لپ تاپ گرانقیمتی داشته باشید باز هم به یک وب کم خوب نیاز خواهید داشت زیرا حتی بهترین و جدیدترین مدل های لپ تاپ ها هم به دلیل محدودیت اندازه لنز بر روی مانیتور مجهز به وب کم های ضعیف هستند.

همچنین اگرشما قصد دارید به عنوان ستاره آپارات و یا یوتیوب شناخته شوید و یا در حال تدریس آنلاین برای شاگردانتان هستید یک وب کم خوب کلید ارتباط موثر شما با مخاطبانتان خواهد بود.

اگر فقط به یک وب کم برای ارتباط ویدیویی گاه به گاه با دوستانتان نیاز دارید ، مجموعه ای از وب کم های زیر 500 هزار تومان وجود دارد که این کار را برای شما انجام می دهند. اما اگر شما یک تولید‌کننده محتوا باشید به چیزی با کیفیت تصویر شارپ و وضوح تصویر بالا برای رسیدن به یک ویدیوی با کیفیت برای کانال آپارات ،یوتیوب و یا کلاس آنلاین تان نیاز دارید .

بهترین انواع وب کم برای خرید در سال 2020

برخی از گزینه های خوب وب کم ، انواع مختلفی از گزینه های سفارشی سازی نرم‌افزاری را ارائه می دهند. این شامل امکان تغییر کیفیت تصویر، اضافه کردن فیلترهای مختلف بر روی فیلم و یا حتی از بین بردن پس زمینه به کمک اثر صفحه نمایش سبز می‌باشد.

گزینه های بیشماری از وب کم های بدون برند و در اصطلاح بازار نونیم ( NO NAME ) برای خرید در دسترس هست و البته تفاوت زیادی بین انواع ارزان قیمت وب کم و انواع برندهای معتبر وجود دارد .در اینجا گزینه های مختلفی از انواع بهترین وب کم‌هایی را که می توانید در بازار تهیه کنید عنوان شده است، و همچنین نکاتی درباره اینکه در هنگام انتخاب و اضافه کردن یک وبکم به سیستم خود باید به دنبال چه چیزهایی باشید عنوان می کنیم

  • وب کم Logitech C920

 

وب کم Logitech C920

رزولوشن :  1080p | فریم ریت : 30 فریم بر ثانیه | زاویه دید : 78 درجه

بدون شک دلیلی وجود دارد که این دوربین را تقریباً در هر اتاق کنفرانس مهمی می‌بینید. به طور کلی این مدل یکی از بهترین وب کم هایی است که می‌توانید بخرید. این وب کم ویدیوهای شارپ با کیفیت تصویر 1080P و ۳۰ فریم در ثانیه ضبط می‌کند، و زاویه دید واید ۷۸ درجه‌ای دارد که برای هر دو مورد کنفرانس‌های تکنفره و یا اتاق‌های کنفرانس بزرگ ایده آل می‌باشد. طراحی مشکی براق آن برای اتصال به نمایشگرها یا قراردادن بر روی سه پایه ایده آل است و نرم افزار همراه آن پس‌زمینه ها و آواتارهای قابل تنظیمی را ارائه می کند.

اگر به چیزی با کیفیت بالاتر برای بازی نیاز دارید ، وب کم Logitech C922 Pro Stream یک نسخه پیشرفته از C920 است که از ضبط ویدیوهای 60 فریم بر ثانیه در 720p استفاده می کند. اما اگر فقط به دنبال یک کیفیت خوب برای تماس های ویدیویی هستید ، Logitech C920 راه حل شماست.

  • وب کم Logitech C310

وب کم Logitech C310

رزولوشن :  720p | فریم ریت : 30 فریم بر ثانیه | زاویه دید : 60 درجه

مزایا : قیمت مناسب | کیفیت تصویر خوب  معایب :  روی سه‌پایه نصب نمی‌شود | کیفیت تصویر محدود به 720p است

در میان انواع وب کم Logitech C310 یک گزینه محبوب مقرون به صرفه است البته با توجه به قیمتی که در داخل کشور دارد این مورد را در نظر نگیرید وب کم Logitech C310 تصویری با کیفیت 720p ارائه می دهد که در اکثر مانیتورها و صفحه نمایش لپ تاپ‌ها تصویر قابل قبولی است . این وب کم برای بدست آوردن بهترین تصویر ممکن ، می‌تواند به طور خودکار شرایط نور و روشنایی محیط را تنظیم کند و شما می توانید با استفاده از نرم‌افزار Logitech Webcam قاب تصویر را تنظیم کرده و یا آن را به صورت حساسیت به حرکت تنظیم کنید. اگر به دنبال گزینه های ویدیوی 1080 پیکسلی و یا نصب روی سه پایه هستید باید چیزی گرانتر بخرید اما اگر تمام چیزی که نیاز دارید یک دوربین برای تماس های ویدیویی روزمره است، این وب کم یکی از بهترین‌ها می باشد.

  •  وب کم Microsoft LifeCam HD-3000

    وب کم Microsoft LifeCam HD-3000

    رزولوشن :  720p | فریم ریت : 30 فریم بر ثانیه | زاویه دید : 68.5 درجه

    مزایا : قیمت مناسب | نرم افزار وب کم  معایب :  نصب سخت بر روی اکثر نمایشگرها | تصویر واضح و شفاف ندارد

این وب کم یکی از بهترین وب کم های زیر دو میلیون تومان می باشد که کیفیت ضبط ویدئو 720p را برای تماسهای ویدیویی روزانه و کنفرانس ها ارائه می دهد. این وب کم توسط نرم افزار LifeCam مایکروسافت بهبود پیدا کرده است که شامل انواع مختلف فیلترها و افکت‌های متنوعی برای شخصی سازی ویدئو تا گزینه هایی برای سفارشی کردن وضوح پیش فرض فراهم آورده است. همچنین شما می توانید از طریق این اپ برای ضبط و ذخیره آسان عکس ها و فیلم‌ها بر روی هارد خود و یا به اشتراک گذاری آن‌ها در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. این وب کم دارای تاییدیه شرکت اسکایپ است و در صورتی که شما کاربر جدی چت آنلاین مایکروسافت هستید بهتر است این نکته را نیز در نظر داشته باشید.

 

ادامه مطلب ::: 

https://sricam.ir/best-webcams-in-2020/

با دوربین وایرلس ضدآب و یا دوربین بیسیم ضد آب Soliom Bird S60 از آرامش خاطر کامل لذت ببرید. این دوربین وایرلس با استفاده از یک پنل خورشیدی و باتری داخلی 4000mAh امنیت بدون نقصی را برایتان به ارمغان می آورد . Soliom S60 با شناسایی دقیق حرکت، دارای دو نوع فناوری حرکت از جمله RADAR و PIR می‌باشد. همچنین، با سنسور حساس به حرکت با حساسیت 0.7 ثانیه شما را به تشخیص هر حرکتی قادر نموده و بدین ترتیب کمترین میزان اشتباه را دارد.

دوربین وایرلس ضدآب Soliom Bird S60 به تمام معنا وایرلس بوده و حتی نیاز به کابل کشی برای برق دوربین نیز نخواهید داشت تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که دوربین را در هر جایی که نیاز دارید قرار داده و یا به دیوار پیچ کنید با استفاده از پنل خورشیدی باتری داخلی دوربین شارژ شده و الکتریسیته مورد نیاز دوربین تامین می شود.

 

ادامه مطلب : 

https://sricam.ir/soliom-bird-solar-cam/

 

دوربین وایرلس خورشیدی